Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017 Επικοινωνία | Πληροφορίες
Δεδομένα με 15 λεπτά καθυστέρηση
in.gr  >>  Οικονομία  >>  Είδηση
iPhone
 
Εκτύπωση σελίδας Αποστολή σελίδας με email

Κώστας Στράτης, Εμπορικός Διευθυντής της Dixons South-East Europe : Σταθεροποίηση της ελληνικής αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2013»

Κώστας Στράτης, Εμπορικός Διευθυντής της Dixons South-East Europe : Σταθεροποίηση της ελληνικής αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2013»
«Ποτέ δεν υπήρξε σκέψη αποχώρησης της Dixons από την Ελλάδα» ξεκαθαρίζει μιλώντας στο in.gr o Κώστας Στράτης, Εμπορικός Διευθυντής της Dixons South-East Europe. Το διευθυντικό στέλεχος της πολυεθνικής, μητρικής της Κωτσόβολος, αναμένει σταθεροποίηση της ελληνικής αγοράς από το δεύτερο εξάμηνο του 2013 και βαθμιαία βελτίωση το πρώτο εξάμηνο του 2014, οπότε η Ελλάδα θα αναλάβει την Προεδρία της Ε.Ε..


ΕΡ : Η ηγεσία της Dixons όταν πέρυσι τον Μάιο όλοι έβλεπαν τον κίνδυνο Grexit έδινε ψήφο εμπιστοσύνης στην Κωτσόβολος και ξεκαθάριζε σε όλους τους τόνους ότι θα παραμείνει στην ελληνική αγορά. Πως αισθάνεστε ένα χρόνο μετά; Δικαιώθηκαν οι επιλογές σας ; Θεωρείτε πως το «ρίσκο χώρας» έχει περιορισθεί;

 

ΑΠ : Μακροχρόνια δέσμευση τόσο του Ομίλου Dixons όσο και όλων όσων εργαζόμαστε για την εταιρεία ήταν και είναι να στηρίζουμε την αγορά αλλά και να είμαστε πάντα δίπλα στους πελάτες μας. Παρά την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και τη φημολογία που είχε αναπτυχθεί πέρυσι για έξοδο της χώρας από τη ζώνη του ευρώ η αλήθεια είναι πως ποτέ δεν υπήρξε σκέψη αποχώρησης από την Ελλάδα. Η Κωτσόβολος είναι ένα ιστορικό brand name και ταυτόχρονα η No 1 αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στη χώρα. Το μερίδιό της στην ελληνική αγορά, αλλά και η απόσταση που τη χωρίζει από τον ανταγωνισμό αυξάνεται συνεχώς και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τον Όμιλο ώστε να αποφασίσει να μείνει και να επενδύσει στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά σαφώς η κατάσταση στην αγορά είναι δύσκολη και κανείς δεν το αρνείται αυτό. Οι επιλογές μας εκτιμώ ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση καθώς εστιάζουμε όλες μας τις προσπάθειες στην τόνωση της αγοράς, αλλά και στην προσφορά επιπλέον αξίας στους καταναλωτές.

 

ΕΡ : Πώς αντιμετωπίζει το δίκτυο καταστημάτων «Κωτσόβολος» την κρίση στη λιανική αγορά τεχνολογίας; Θεωρείτε πως η πτώση των πωλήσεων θα ανασχεθεί στο δεύτερο εξάμηνο 2013; Υπάρχουν πρόδρομοι δείκτες που να το δείχνουν αυτό;

 

ΑΠ : Επενδύουμε πολύ στις υπηρεσίες μας, στις χαμηλές τιμές αλλά και στην προστιθέμενη αξία για τους πελάτες μας. Είναι μία περίοδος στην οποία πρέπει να σκύψουμε πάνω από τις ανάγκες των καταναλωτών και να προσφέρουμε ουσιαστικές λύσεις περισσότερο από ποτέ. Η στρατηγική συνεργασία μας για τη δημιουργία τριών, πρωτοποριακών shop-in-shop καταστημάτων σε καταστήματα της Carrefour αποδεικνύει την πρόθεσή μας να σταθούμε αντιμέτωποι στην κρίση και δίπλα στους καταναλωτές μας. Αναφορικά με τις εκτιμήσεις μας για την υπόλοιπη χρονιά, από το δεύτερο εξάμηνο του 2013 περιμένουμε σταθεροποίηση της αγοράς, ενώ αναμένουμε βαθμιαία βελτίωση και για το πρώτο εξάμηνο του επόμενου χρόνου με την ανάληψη της Προεδρίας της Ε.Ε. από την 1/1/2014. Αναφορικά με τους πρόδρομους δείκτες, παρατηρούμε μία βελτίωση της αγοράς κατά το πρώτο τρίμηνο του 2013, καθώς σε σχέση με το 2012 όπου η πτώση της αγοράς ήταν περίπου στο 15%, τώρα σημειώνεται πτώση του ποσοστού αυτού περίπου στο 6% (μη συμπεριλαμβανομένων των κινητών τηλεφώνων), γεγονός που φανερώνει τη σαφή επιβράδυνση της πτώσης.

 

ΕΡ : Από την εμπειρία των τελευταίων τριών ετών, ανάμεσα στις λευκές και τις μαύρες συσκευές, ποιες θεωρείτε ότι έχουν μεγαλύτερη αντοχή στην κρίση; Υπάρχουν προϊόντα στα οποία εσείς πλέον δίνετε περισσότερο βάρος κρίνοντας ότι ο Έλληνας καταναλωτής τα προτιμά περισσότερο; Αν ναι, ποια είναι αυτά;

 

ΑΠ : Σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων έχει σημειωθεί πτώση και αυτό είναι κάτι επόμενο σε αυτό το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον. Τα 4,5 χρόνια που διανύουμε εντός της οικονομικής ύφεσης πρώτα επηρεάστηκαν αρνητικά οι μαύρες συσκευές, ενώ τα τελευταία 2 χρόνια σημειώνει πτώση η κατηγορία των λευκών συσκευών. Ωστόσο, τον περασμένο χρόνο σημειώθηκε άνοδος στις πωλήσεις των μαύρων συσκευών, λόγω σημαντικών παγκόσμιων και εθνικών γεγονότων, όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2012, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος της Digea. Οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους και δικός μας ρόλος είναι να τους διευκολύνουμε να καλύψουν τις ανάγκες τους και να προστατεύσουν το επίπεδο ζωής τους. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν εστιάζουμε σε συγκεκριμένες κατηγορίες αλλά προσπαθούμε να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση καλύπτοντας μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων.

 

 

ΕΡ : Εξετάζετε νέες επενδύσεις στην ελληνική αγορά;

 

ΑΠ: Μετά την αναβάθμιση μεγάλου αριθμού καταστημάτων μας τα τελευταία χρόνια, φέτος έχουμε επενδύσει σε τρία νέα shop-in-shop της Κωτσόβολος μέσα σε μεγάλα καταστήματα της εταιρείας Μαρινόπουλος. Με αυτόν τον τρόπο ενώνουμε τις δυνάμεις μας με μία επίσης μεγάλη δύναμη του λιανεμπορίου και φέρνουμε ακόμη περισσότερους καταναλωτές πιο κοντά στην άριστη εξυπηρέτηση και την εμπειρία αγορών της Κωτσόβολος. Επιπλέον παρουσιάζουμε συνεχώς νέες, χρήσιμες και καινοτόμες υπηρεσίες μέσω του Support 360° του ολοκληρωμένου brand υποστήριξης πελατών της Κωτσόβολος, ενώ δε σταματάμε να επενδύουμε σε πολύ χαμηλές τιμές και ευέλικτα προγράμματα δόσεων προκειμένου να κάνουμε τη ζωή των πελατών μας πιο εύκολη. Παράλληλα, συνεχίζουμε να βελτιώνουμε τις υποδομές μας και να ενισχύουμε τα κανάλια πώλησης, όπως το B2B, τα Franchise καταστήματα και τα ηλεκτρονικά μας καταστήματα. Εξετάζουμε πάντα καινούριες επενδυτικές ευκαιρίες και έχουμε πίστη στις δυνατότητες της αγοράς παρά το παρόν δυσμενές κλίμα.

 

ΕΡ : Δρομολογείτε νέα σχέδια για να κερδίσετε μερίδιο αγοράς στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

 

ΑΠ : Τα σχέδιά μας για το 2013-2014 επικεντρώνονται σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Εστιάζουμε στην εξέλιξη των online αγορών και των ψηφιακών μας καταστημάτων, www.kotsovolos.gr και www.electroworld.gr, προκειμένου να βοηθήσουμε τον Έλληνα καταναλωτή στις αγορές του. Συγκεκριμένα, προχωρήσαμε σε ανασχεδιασμό του site της Κωτσόβολος για να είναι πιο φιλικό στο χρήστη, προσθέτοντας μηχανισμούς για ευκολότερη πλοήγηση. Ακόμα, έχουμε διευρύνει την γκάμα των προϊόντων μας και του περιεχομένου και προσφέρουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές. Επίσης, παρέχουμε υψηλή προστασία συναλλαγών με την εφαρμογή διεθνώς πιστοποιημένων πρωτόκολλων ασφαλείας ηλεκτρονικών συναλλαγών. Με όλες μας αυτές τις κινήσεις στοχεύουμε στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών μας καταστημάτων και κατ’ επέκταση στην αύξηση του μεριδίου αγοράς.

 

ΕΡ : Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχει η «Κωτσόβολος», απέναντι στις υπόλοιπες αλυσίδες;

 

ΑΠ : Η Κωτσόβολος, είναι η No 1 αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια. Σημαντικό μας πλεονέκτημα αποτελεί το μεγάλο δίκτυο των καταστημάτων (97 καταστήματα) που διαθέτει η αλυσίδα σε όλη τη χώρα. Σκεφτείτε καλύπτουμε με τα καταστήματά μας το 90% του ελληνικού πληθυσμού με 30 λεπτά οδήγησης! Παράλληλα, η τεράστια ποικιλία προϊόντων τελευταίας τεχνολογίας, οι ολοκληρωμένες υπηρεσίες, αλλά και οι ευέλικτοι τρόποι αποπληρωμής που προσφέρουμε, καθώς και η τεχνογνωσία που έχουμε χάρη στον Όμιλο Dixons, μας καθιστούν στην πρώτη θέση της προτίμησης και επιλογής του κόσμου εδώ και 63 χρόνια. Στην Κωτσόβολος, όπως προείπαμε, δίνουμε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των B2B δραστηριοτήτων μας, στην υποστήριξη και περαιτέρω ανάπτυξη των franchise καταστημάτων μας, ενώ εστιάζουμε στην εξέλιξη των online αγορών και των ψηφιακών μας καταστημάτων, www.kotsovolos.gr και www.electroworld.gr καθώς και στην επιθετική πολιτική των τιμών προκειμένου να βοηθήσουμε τον Έλληνα καταναλωτή στις αγορές του.

 

ΕΡ : Εν μέσω κρίσης πολλοί λίγοι δίνουν προσοχή στο πως οι εταιρείες επιστρέφουν το λεγόμενο «κοινωνικό μέρισμα». Τι σημαίνει για την εταιρεία σας η έννοια της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) και σε ποιους τομείς έχει έντονη δραστηριότητα; Ποιο απλά, πως επιστρέφετε τα οφέλη στην κοινωνία, στο περιβάλλον στην αγορά ή στους τους εργαζόμενους σας;

 

ΑΠ : Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, όπως αυτή που διανύουμε λόγω της οικονομικής κρίσης, ο κόσμος και οι καταναλωτές έχουν ανάγκη να νιώσουν ότι οι μεγάλες και υπεύθυνες εταιρείες, τις οποίες στο παρελθόν στήριζαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και συνεχίζουν να στηρίζουν, θα τους ανταποδώσουν την εμπιστοσύνη που τους δείχνουν όλα αυτά τα χρόνια και θα τους ανταμείψουν η κάθε μία με το δικό της τρόπο. Για το λόγο αυτό, όλοι εμείς στην Κωτσόβολος ενεργούμε με βασικό σκοπό την προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο και αυτό γίνεται μέσα από διάφορες ενέργειες που καλύπτουν πολλά πεδία. Η στήριξη Μη Κυβερνητικών Οργανισμών, η προσφορά βοήθειας στην τοπική κοινωνία, αλλά και η προστασία του περιβάλλοντος, αποτελούν για την εταιρεία μας τους βασικότερους πυλώνες της ΕΚΕ στρατηγικής μας. Πιο συγκεκριμένα, στον άξονα της κοινωνίας στηρίζουμε τοπικούς φορείς και Ιδρύματα, σχεδιάζουμε στοχευμένες δράσεις που ως στόχο έχουν τη στήριξη και οικονομική ενίσχυση Μη Κυβερνητικών Οργανισμών, όπως το «Χαμόγελο του Παιδιού», «Make A Wish» και «Κιβωτός Του Κόσμου», ενώ διοργανώνουμε ενέργειες υπέρ της διάδοσης του μηνύματος για την ασφαλή χρήση και πλοήγηση στο διαδίκτυο από τους ανηλίκους. Παράλληλα, υλοποιούμε ενέργειες προστασίας του περιβάλλοντος όπως το πρόγραμμα της «Πράσινης Πρωτοβουλίας» που γιορτάζουμε την εβδομάδα αυτή, το οποίο αναφέρεται στην ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από θέματα ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών. Τέλος, βασικό μέλημά μας είναι να επενδύουμε στο  σημαντικότερο κεφάλαιο της εταιρείας μας, τους ανθρώπους μας, με συνεχή εκπαιδευτικά προγράμματα και επιμορφώσεις, ενώ δεν παραλείπουμε να τους βραβεύουμε και να τους ανταμείβουμε για τη δέσμευση και το δυναμισμό με τον οποίο εργάζονται καθημερινά στην Κωτσόβολος.

 

ΕΡ : Πως το πρόγραμμα «Πράσινη Πρωτοβουλία» συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος από τη ρύπανση και τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης; Με ποιους φορείς συνεργάζεστε; Θεωρείτε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια έχετε συμβάλει στην αλλαγή νοοτροπίας του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στην ανακύκλωση των ηλεκτρικών συσκευών;

 

ΑΠ : Το πρόγραμμα της «Πράσινης Πρωτοβουλίας» ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2008, όταν η Κωτσόβολος ήταν η πρώτη εταιρεία στον κλάδο της η οποία ανέλαβε το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος για την ανακύκλωση παλαιών και ενεργοβόρων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Εδώ και πέντε χρόνια λοιπόν, με την πολύτιμη συμβολή του κόσμου, έχουμε καταφέρει να ανακυκλώσουμε 500.000 συσκευές, επιτυγχάνοντας όχι μόνο μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης και της ρύπανσης του περιβάλλοντος, αλλά και των πάγιων εξόδων των καταναλωτών για το ηλεκτρικό ρεύμα. Σκεφτείτε ότι αν φτιάχναμε έναν πύργο, τοποθετώντας τις συσκευές που έχουμε ανακυκλώσει τη μία πάνω στην άλλη, η κορυφή του θα έφτανε στο διάστημα. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, έχει αγκαλιαστεί θερμά από το καταναλωτικό κοινό, από την πρώτη κιόλας ημέρα λειτουργίας του και αυτό αποδεικνύει μία αισιόδοξη αλλαγή στη νοοτροπία του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στην ανακύκλωση. Μάλιστα, παρόλο που οι επιδόσεις της Ελλάδας στην ανακύκλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλές σε σύγκριση με τις χώρες της ΕΕ, έρευνες αποδεικνύουν ότι ο συγκεκριμένος κλάδος είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους στην ελληνική οικονομία, γεγονός το οποίο είναι σαφώς ενθαρρυντικό.

 

ΕΡ : Πόσο εύκολο είναι να χαράσσει κάποιος μία εμπορική στρατηγική σε ένα τόσο ευμετάβλητο περιβάλλον και σε ένα τόσο ανταγωνιστικό πεδίο όπως το λιανεμπόριο; Που επικεντρώνεται η τρέχουσα εμπορική πολιτική σας; Υπάρχουν γεγονότα ή εταιρικές πρωτοβουλίες «ορόσημα» που αξιοποιείτε για το marketing της Κωτσόβολος;

 

ΑΠ : Το γεγονός ότι το περιβάλλον γύρω μας είναι ευμετάβλητο και το μέλλον ιδιαίτερα ασταθές σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο στις προσπάθειες των εταιρειών για χάραξη εμπορικών στρατηγικών. Ωστόσο, επειδή τώρα είναι η εποχή που το καταναλωτικό κοινό μας χρειάζεται περισσότερο από ποτέ, όλες οι μεγάλες και υπεύθυνες εταιρείες δε θα πρέπει να φυγοπονούμε, αλλά αντιθέτως να χαράξουμε στρατηγικές οι οποίες ως βασικό στόχο θα έχουν το όφελος του καταναλωτή και τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας. Απαιτείται η εμπορική πολιτική μας να προσαρμόζεται σε χαμηλότερες τιμές και καλύτερες παρεχόμενες υπηρεσίες. Το πρόγραμμα της «Πράσινης Πρωτοβουλίας», αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της ευελιξίας μας στις συνθήκες της αγοράς. Πιο συγκεκριμένα, αυτήν την εβδομάδα 20-25/05, όλοι οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία με κάθε αγορά λευκής συσκευής και κλιματιστικού inverter να κερδίσουν δωροκάρτα αξίας 100 ευρώ για χιλιάδες επιλογές αγορών και 24 άτοκες δόσεις, ενώ 5 τυχεροί θα κερδίσουν την αξία των αγορών τους κατόπιν ειδικής κλήρωσης. Σε αυτή την εμπορική πολιτική, εκτός των ευκολιών πληρωμής που προσφέρουμε, είναι πολύ σημαντική, η προστιθέμενη αξία που προσφέρει η δωροκάρτα, καθώς αφορά σε αγορές μέσω προπληρωμένων καρτών Mastercard οι οποίες μπορούν να πραγματοποιηθούν σε οποιοδήποτε κατάστημα δέχεται τις συγκεκριμένες κάρτες. Επομένως, θεωρούμε πως αυτό που πρέπει να κάνουμε πριν τη χάραξη οποιασδήποτε στρατηγικής, είναι να ακούμε το καταναλωτικό κοινό, να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες του και να του προσφέρουμε λύσεις καινοτόμες, προσαρμοσμένες στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.

Συνέντευξη : Θανάσης Κουκάκης

Newsroom ΔΟΛ
 
Οι μετοχές μου Ρυθμίσεις »
Δεν έχετε προσθέσει μετοχές στo κουτί
"Οι μετοχές μου".
Δείκτες ΧΑ
Δείκτης Μον. Διαφ. (%) Γραφ.
ΓΔ 845,97 -8,57 -1,00% 1001;ΓΔ
FTSE 20 2.194,14 -23,56 -1,06% 1000;FTSE 20
FTSE 40 1.190,48 0,49 0,04% 1011;FTSE 40
FTSE 80 2.300,16 -33,35 -1,43% 1022;FTSE 80
FTSE ΤΡΑΠ 1.127,94 5,33 0,47% 1016;FTSE ΤΡΑΠ
Μεγαλύτερη Ανοδος
Μετοχή Τιμή Διαφ. (%) Γραφ.
ΠΗΓΑΣ 0,1700 0,0280 19,72% 168;ΠΗΓΑΣ
ΛΕΒΠ 0,2310 0,0380 19,69% 165;ΛΕΒΠ
ΥΑΛΚΟ 0,0860 0,0140 19,44% 274;ΥΑΛΚΟ
ΛΙΒΑΝ 0,1050 0,0170 19,32% 409;ΛΙΒΑΝ
ΚΟΜΠ 0,0070 0,0010 16,67% 396;ΚΟΜΠ
Μεγαλύτερη Πτώση
Μετοχή Τιμή Διαφ. (%) Γραφ.
ΑΛΦΑΤΠ 0,0010 -0,0010 -50,00% 479;ΑΛΦΑΤΠ
ΝΑΥΤ 0,0480 -0,0120 -20,00% 320;ΝΑΥΤ
ΑΚΡΙΤ 0,1470 -0,0330 -18,33% 314;ΑΚΡΙΤ
ΓΕΔ 0,0190 -0,0040 -17,39% 437;ΓΕΔ
ΠΡΕΖΤ 4,0900 -0,6800 -14,26% 29;ΠΡΕΖΤ